כנס המורים השנתי למורי הכימיה התקיים השנה באווירה פורימית, בשושן פורים, תחת הכותרת "הכימיה של המחר – כבר כאן!". הכנס נפתח בדברי ברכה שנשאו ד"ר רחל ממלוק-נעמן מ
המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, מנהלת המרכז הארצי למורי הכימיה; פרופ' אהוד קינן, נשיא החברה הישראלית לכימיה; וד"ר דורית טייטלבאום, מפקחת- מרכזת מקצוע הכימיה במשרד החינוך.
ד"ר ממלוק-נעמן ציינה, כי תפקיד המורה ומעמדו הוזכרו באחרונה פעמים רבות בתקשורת, וכי התברכנו במספר חתני פרס נובל בכימיה, אשר תורמים למערכת החינוך בכלל וללימודי הכימיה בפרט, ומדגישים את תפקידו של המורה בהנחלת עקרונות הכימיה לתלמידים, ובחינוך באמצעות הכימיה. פרופ' קינן סיפר על המאמצים שמשקיעים החברה הישראלית לכימיה ומדענים בקידום לימודי הכימיה בבתי-הספר העל-יסודיים בפריפריה. ד"ר טייטלבאום אמרה, שללמוד כימיה בתיכון, משמעותו להשתייך לקבוצת איכות מצוינת של תלמידים - קהילה לומדת, מתעדכנת, מתחדשת ויצירתית, המשפיעה על הדורות הבאים של מדענים פורצי דרך.
במסגרת הכנס הוענקו פרסים למורי כימיה מצטיינים: הפרס על-שם ד"ר ורה מנדלר הוענק לסופיה ליידרמן, מורה בבית-הספר התיכון "רוגוזין" בקרית גת ובתיכון כפר סילבר, "על היותה מורה יוצאת דופן, העושה מעל ומעבר לנדרש, הרואה בתלמידיה נכס אנושי שיש לפתח, ועל התמדתה בחידוש ובאהבתה למקצוע בקרב מורי הכימיה בפריפריה". בפרס על- שם נעמה גרינשפון זכו במשותף יהודית פלדמן מתיכון "שוהם" ומתיכון "ברנר" בפתח תקווה, וניהאל נאסר מתיכון יפיע על-שם ראוף אבו חאטום. הפרס הראשון לעבודת גמר מצטיינת בכימיה, על-שמו של איטן פלד, הוענק לתלמיד עילי המרשלק מבית החינוך "שער הנגב", על עבודת גמר שעסקה בחיי המדף של פסטה. במקום השני, שהפרס לו ניתן בחסות חברת "טבע", חלקו רימה גנאים מתיכון באקה אלגרביה ועדיאל מוסטקי מתיכון "שחקים" בנהריה. פרס עאסי הוענק לתלמידים מהמיגזר הערבי שעלו לגמר באולימפיאדת הכימיה הארצית – "הכימיאדה".
הכנס כלל שני מושבים מדעיים, בהם שולבו הרצאות מחזית המחקר בכימיה עכשווית עם הרצאות פדגוגיות על הוראת הכימיה בעידן הטכנולוגי. ד"ר ירדן טשיל, מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בר אילן, סיפר על האפשרות לצפות בחלבונים בפעולה, בזמן אמת, באמצעות ציוד המבוסס על תהודה מגנטית.
פרופ' רון נעמן, מהמחלקה לפיסיקה כימית במכון ויצמן למדע, נשא הרצאה תחת הכותרת "האלקטרון המסתובב בין כימיה, פיסיקה וביולוגיה". נורית דקלו, מורה בבית-הספר הרב-תחומי (עמל ב') בפתח תקווה, סיפרה על "שיעורי הכימיה שלי: פרויקטים טכנולוגיים ולמידה מחוץ לקופסה". ד"ר דורית טייטלבאום נשאה הרצאה שעסקה בלימודי כימיה תיכוניים בעידן המודרני-טכנולוגי. המורות שזכו בפרס על-שם נעמה גרינשפון נשאו הרצאה בה תיארו את דרכי ההוראה שלהן ואת המחקר החינוכי בו לקחו חלק.
הכנס ננעל במושב סדנאות, שהינחו חוקרות להוראת הכימיה. ד"ר אורית הרשקוביץ, מהמחלקה להוראת המדעים והטכנולוגיה בטכניון, הינחתה סדנה שעסקה בכלים מקוונים ללמידת כימיה בכיתה ט'. ד"ר רון בלונדר ושלי רפ, מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, הינחו סדנה שעסקה בשימוש בפלטפורמת הפייסבוק לקידום הוראת הכימיה באמצעות שיח מדעי בנושאי הלימוד.
בראש הוועדה המארגנת של הכנס עמדה זיוה בר-דב, והיא כללה את שרה אקונס, ד"ר רון בלונדר, ד"ר מלכה יאיון, ד"ר דבורה קצביץ, וד"ר יעל שורץ מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע.