המגמה של שיתוף פעולה סינרגטי בין מדעי הטבע והמדעים המדויקים מצד אחד, ומדעי הרוח, החברה והאמנויות, מצד אחר, צוברת תנופה והיא עתידה לשנות את הדרך שבה אנו בוחנים וחוקרים את העולם שסביבנו. התפיסה האנליטית, המבוססת על פירוק כל שאלה למרכיבים קטנים, פתרון כל אחד בנפרד, ולאחר מכן "הרכבת התמונה הגדולה מחדש", מקבלת חיזוק בלתי-צפוי בדמות תפיסה משלימה, שלפיה יש להתבונן בתמונה הגדולה כבר מהרגע הראשון, ולבחון השפעות ומשמעויות העולות ממחקרים ב"אגף אחד של המשוואה" על התובנות שלנו על העולם. מסרים אלה בלטו במיוחד במפגש מועצת המנהלים של המכון שהתקיים באחרונה בקמפוס המכון.
בערב הפתיחה של המפגש, שהתקיים לכבוד חברי מועצת המנהלים וחברי אגודת הידידים של המכון בישראל, התארח נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. לצד פריסת תפיסת עולמו המאקרו כלכלית ניהל הנגיד דיאלוג עם נשיא המכון, פרופ' דניאל זייפמן, שאיתגר אותו בשאלה האם כלכלה היא מדע. למחרת, בישיבת מועצת המנהלים, מיד לאחר דברי הפתיחה של יו"ר מועצת המנהלים, עידו דיסנצ'יק, ויו"ר המועצה הבין-לאומית, מנדי מורוס, פתח נשיא המכון את הדו"ח שלו בדיווח על הקמת שני מרכזי מחקר חדשים: מרכז לביולוגיה של מערכות על-שם עזריאלי, ומרכז לשילוב בין מדע למדעי הרוח, שהוקם בתרומת רנה ברגינסקי.
לצד הדיווח על ייסוד שיתוף פעולה בין מכון ויצמן למרכז הגרמני לחקר הסרטן (במימון קרן הלמהולץ), סיפר הנשיא על התוכניות להקמת מרכז חדש לארכיאולוגיה בשיתוף עם חברת מכוני מקס פלנק מגרמניה. ברקע ניצבים הסכמים ומסלולים של שיתוף פעולה שנחתמו באחרונה בין המכון לאוניברסיטת מנצ'סטר באנגליה,אוניברסיטת שיקגו בארה"ב, ועוד.
הנשיא דיווח גם על ההתארגנות לקראת הקמת מרכז ארצי לקידום רפואה אישית, ה"תפורה" על-פי התכונות הגנטיות והאחרות של כל אדם. יו"ר המרכז הארצי הזה, אשר יפעל במכון, יהיה חתן פרס נובל ברפואה או פיסיולוגיה, פרופ' אהרון צ'חנובר. בתחום החינוך המדעי מקדם המכון פרויקט להקמת בית-ספר תיכון במתכונת בית-הספר חמד"ע, הפועל בתל-אביב, בסמוך למכון דוידסון לחינוך מדעי, ברחובות. בית-ספר זה שפועל על-פי תפיסה שפיתח נשיא המכון בעבר, פרופ' חיים הררי, מבוסס על ריכוז של קבוצת מורים מעולים ומעבדות מתקדמות, שתלמידים מבתי-ספר תיכוניים שונים בסביבה מגיעים אליהן לשיעורי מדע. הניסיון מלמד שדרך זו, איגום משאבים, מעלה במידה ניכרת את הישגי התלמידים בלימודי המדעים. "אנו מקווים שכל בית-ספר כזה יוכל לשרת כמה ערים סמוכות, כך שבאמצעות כמה בתי-ספר כאלה, שיוקמו במספר איזורים בארץ, נוכל לקדם שינוי של ממש בתחום החינוך המדעי בישראל", אמר נשיא המכון .